Hai-O

Hai-O
Hai-O My Choice For Life

1/09/2012

Hati-Hati Bila BerFacebook!!!Awang Hitam banyak taktik...

Salam...saja ingin berkongsi kisah wanita. Bahaya kepada mereka yang giler facebook. Semua benda nak di share dalam facebook buat tatapan semua orang. Kalau tak berfacebook..tak 'up-to-date' ler. Ada baik, ada buruknya menggunakan media sosial ni. Tapi jangan sampai terlalu leka hingga diri sendiri merana.

Dalam bingkisan Nona minggu lepas 8 Januari 2012 yang dipengacarakan oleh FAFAU mengupas kisah wanita yang sering menjadi keldai DADAH. Ada seorang ibu yang sanggup menjual dadah / jadi pusher yang didalangi teman lelakinya semata-mata untuk DUIT. Yang sedihnya, semasa wawancara itu dia turut menangis sambil mendukung bayinya yang sedang tidur apabila mengetahui bahawa dia mungkin menerima hukuman ke tali gantung….siapa yang akan menjaga anaknya itu?

Kisah kedua pula seorang janda yang sudah menerima 4 tahun penjara di PERU kerana terperangkap dengan ‘Awang Hitam’ sebagai teman lelakinya yg menyuruhnya menghantar dokumen ke PERU. Sebaik saja ingin pulang ke Malaysia dia ditahan di Airport dan pihak berkuasa PERU mendapati terdapat 5kg dadah di dalam bagasinya. Kisah macam ni selalu kita dengar tapi kenapa masih ada yang terjebak???

Dari pengamatan dan bacaan saya, semua wanita yang terjebak dengan masalah ini adalah WANITA YANG TAK CANTIK, GEMUK, SUDAH BERCERAI DAN TIADA KEYAKINAN DIRI. Saya berpendapat macam ni sebab wanita seperti inilah yang selalunya mencari teman di dalam internet jika kesunyian dan kesempitan. Sedih bila lihat anak remaja di IPT juga terperangkap dengan perkara ini hanya kerana BUTA DUIT.

Pesanan saya sebagai seorang wanita dan ibu, seharusnya kita perlu kuat sebagai insan yang mampu mengubah taraf ekonomi negara. Daripada wanita terjebak dengan gejala sosial, lebih baiklah kita berkecimpung dalam dunia perniagaan. Rata-rata wanita jika berniaga, ‘winning power’ lebih banyak memihak kepada kita. 

Buka mata, buka minda dan cubalah buka jalan untuk berniaga terutamanya perniagaan yang melibatkan kecantikan. 

PREMIUM BEAUTIFUL bakal membantu anda melakar sejarah dalam hidup anda kerana ia mampu memberikan keyakinan, kecantikan, kesihatan dan kekayaan. Jom join team kami dan segala pertanyaan anda bakal terjawab….

Free consultation 013-3333095
Mulakan selangkah ke depan untuk Kegemilangan 2012!!
Chaiyuk!!!

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews