Hai-O

Hai-O
Hai-O My Choice For Life

2/17/2011

Minum Air Paip pun tak apa......tapi biarlah dengan Bio Aura

Umum pasti mengetahui kepentingan air dalam kehidupan manusia. Bukan sahaja air digunakan sebagai minuman, tetapi air juga sangat diperlukan untuk memenuhi keperluan harian manusia sejagat.


Di sini diberikan beberapa fakta yang menyebabkan mengapa air penting untuk manusia:
  1. Air penting untuk kehidupan
  2. Air berada di sekeliling kita termasuk di udara dan tanah. Ia terdapat di dalam susu, sayuran, buah-buahan, daging, daun, akar dan termasuklah dalam batu.
  3. Air digunakan dalam banyak perkara:
    • Untuk minuman - manusia harus minum 8 gelas sehari untuk kekal sihat
    • Untuk basuhan - pinggan mangkuk, kereta, baju, dan mandi mengikut keperluan.
    • Memasak 
    • Meredakan kebakaran
    • Siram tanaman / hidupan dalam air (ikan)
Dari semua senarai di atas, 4/5 daripadanya memerlukan air yang bersih. Namun, apa yang lebih menjadi perhatian kita di sini ialah sejauh mana kebersihan air minuman seharian kita mampu menjamin tahap kesihatan yang berpanjangan?

Mengapa? Kerana nutrien yang paling penting di dalam tubh manusia ialah AIR. Secara puratanya manusia hanya boleh hidup tanpa air dalam tempoh 3-5 hari tanpa air. Otak dan otot manusia merupakan 75% kandungannya adalah air. Fungsi air dalam tubuh manusia ialah membawa nutrien ke dalam sel dalam tubuh badan kita, sebagai perantara bagi peredaran darah dan pencernaan, serta membantu untuk menyingkirkan bahan buangan seperti asid laktik, urea, asid urik dan ammonia.


Namun, jika air yang kita minum adalah dari bahan yang tercemar atau tiada nutrien, bagaimana fungsi penyingkiran toksik ini dapat dilakukan dengan baik berdasarkan tahap kesihatan manusia mengikut umur?

Mungkin kita sudah biasa minum air paip yang dimasak. Tetapi tahukah anda bahawa air dari paip itu mengandungi klorin, mendapan karat, kotoran, bahan kimia dan bakteria? Memasak air paip ke suhu didih hanya mampu mematikan kuman dan bakteria, tetapi bagaimana untuk menyingkirkan kotoran dan bahan2 tercemar yg lain?

Bagi orang dewasa seperti kita mungkin TIDAK APA….tapi air ini jugalah yang anda gunakan untuk membancuh air susu anak anda…...RENUNG-RENUNGKAN.


Memang minum air paip tak apa, tapi biarlah bertapis dan bermineral....
Apa sifat penapis air yang baik?

  1. TIDAK MENGGUNAKAN TENGA ELEKTRIK
  2. MINERAL SECARA SEMULAJADI
  3. TIADA KANDUNGAN LOGAM BERAT DAN KLORIN BERLEBIHAN
  4. BERSIFAT ALKALI
  5. OKSIGEN YANG TINGGI
MENGAPA MEMILIH BIO-AURA? 
  1. SISTEM PENAPIS AIR BERTEKNOLOGI NANO
  2. MEMBEKALKAN OKSIGEN YG TINGGI KE DALAM TUBUH
  3. BERALKALI DENGAN PH>8
  4. MENGANDUNGI MINERAL YANG DIPERLUKAN DALAM BADAN
  5. MENGANDUNGI TENAGA YANG TINGGI
Penapis air mampu milik rakyat Malaysia. Kaedah bayaran fleksibel mengikut kemampuan anda. Pilih kaedah bayaran dan penghantaran percuma ke rumah anda.

Harga pasaran: RM2080.

Hubungi saya untuk rundingan percuma.

No comments:

Post a Comment

Total Pageviews