Hai-O

Hai-O
Hai-O My Choice For Life

12/22/2011

Bajet Tahun Baru Anak Sekolah-Parents pening kepala..

Zaman sekarang bukan saja petrol ajer yang naik harga, gula, minyak masak, tepung, ayam semua naik harga. Ini kan pula nak sambut tahun baru, lebih-lebih lagi bagi ibu bapa yang ramai anak yang masih bersekolah. Bayangkan seorang anak nak masuk sekolah ada dekat RM1000 nak kena prepare untuk darjah satu. Anak saya baru tadika 2 orang saja pun dah RM950 dekat Ipoh ni. Macamana la kalau dekat Lembah Kelang. Lagi teruk gamaknya.



Itu baru bajet untuk anak nak masuk sekolah. Kalau nak dijadikan cerita kereta pulak meragam nak kena overhaul. Mana nak korek tu der....Cobaan..kata P.Ramlee..

Jadi, kepada yang masih tercari-cari apa nak buat untuk tambah pendapatan secara sambilan, moh ler kita cuba buat sesuatu berniaga. Kalau kita tak buat apa-apa, sampai bila-bila pun kita akan mengeluh benda yang sama.
Apa salahnya kita ambil inisiatif sedikit untuk maju ke hadapan. Bukan untuk orang lain, untuk kita dan keluarga jugak..Tak gitu.....

Kalau rasa-rasa nak tahu camana nak generate extra income melalui our Hot Selling Premium Beautiful yang digemari seluruh wanita di Malaysia ni, I can share with you....My tagline-"Tiada paksaan dalam berniaga".

 Renung-renungkan..selamat beramal...

2 comments:

  1. Salam Sejahtera ...
    Blog yang menarik ~~~

    ReplyDelete
  2. Selamat tahun baru, hope we can share more info. Visit me again bro.

    ReplyDelete

Total Pageviews