Hai-O

Hai-O
Hai-O My Choice For Life

2/02/2011

Aduhai Sakit Pinggang.......Premium Beautiful tolong.....

Memang ‘klise’ kalau mendengar artis menjawab “Kecantikan saya datang dari dalam” apabila ditanya bagaimana tips menjaga kecantikan. Tapi kalau dikaji secara saintifik atau mengikut logik akal, bagaimana nak kelihatan cantik kalau badan selalu sakit-sakit. Kali ini saya ingin menyentuh mengenai kekerapan kaum wanita mengalami sakit tulang belakang atau dalam bahasa omputeh “Lower Back Pain” yg dianggarkan 80% orang dewasa pernah mengalaminya.
Tulang belakang mengandungi saraf tunjang yang berfungsi untuk proses isyarat antara organ dalam badan kita dengan otak. Jika ia lemah akibat sesuatu, maka ia akan menyebabkan kesakitan bila melakukan sesuatu aktiviti.

Bagi wanita, antara punca-punca yg dikenalpasti menyebabkan kesakitan ini:
• Kelahiran anak yang kerap
• Pakai kasut tumit tinggi (eg:eksekutif pejabat/cikgu)
• Membongkok/berdiri terlalu lama (eg:promoter/cashier)
• Aktiviti sukan
• Pertambahan berat badan yang tidak seimbang dengan tinggi

Antara cara-cara bagi merawat kesakitan ini ialah:
• Ubat sapu
• Rehat yang cukup
• Fisioterapi
• Regangan pada bahagian badan
• Ubat anti inflamasi tanpa steroid.
• PEMAKAIAN PREMIUM BEAUTIFUL YG KONSISTEN

Bagi anda yang masih tidak mengetahui kelebihan premium beautiful yang mampu memperbaiki system kesihatan tubuh badan, ini tips bagi anda yang sering sakit belakang…

Waist Nipper PB direka dengan 7 batang keluli berbentuk simpulan tali pada bahagian depan dan belakang berfungsi untuk menyokong tulang vertebra supaya postur kedudukan tubuh anda tidak membongkok terutamanya ketika duduk.

Tali kenyal yang diimport dari Jepun ini istimewanya boleh dilaraskan mengikut tahap tubuh yang menegapkan bahagian abdomen anda serta membentuk pinggang idaman anda.

Teknolog FIR yang disulam dalam fabric juga membantu anda untuk memcahkan lemak bahagian abdomen serta memecahkan lemak-lemak berdasarkan pergerakan molekul air akibat getaran tenaga haba.

Tips bagi anda yg sakit pinggang:
Seawal 10-15 minit pemakaian anda akan berasa sakit pinggang kerana FIR bertindak membetulkan kedudukan pinggang anda sekaligus menyebabkan anda rasa kurang selesa. Minumlah air dengan banyak dan insyaallah pemakaian berterusan selama seminggu membuahkan hasil. Pinggang tidak sakit lagi………..Bila berjalan pulak, kelihatan tegap, badan ringan dan siap boleh catwalk....Bagi ibu-ibu, igauan sakit pinggang selepas bersalin tidak mengganggu lagi...CUBALAH....

1 comment:

  1. kalau sakit berterusan, mungkin kena diperelokkan dari dalam. cuba makan herba yang ada dalm pil urat. insyaAllah berkesan. sgt elok utk sakit2 blakang. boleh tgok psl pil urat ni kat http://pilurat.blogspot.com/

    ReplyDelete

Total Pageviews